Το Δημόσιο έχει απολέσει 40 εκατ. από εισπράξεις ΦΠΑ στα σκάφη αναψυχής

Το ποσό των 40 εκατ. ευρώ έχει απολέσει η εθνική μας οικονομία τα τελευταία τρία χρόνια σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις του ΦΠΑ λόγω των πολιτικών που έχουν υιοθετηθεί από την ελληνική πολιτεία για τον κλάδο των σκαφών αναψυχής σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Μαρινών Ελλάδος.

Ο πρόεδρος της Ενωσης κ. Σταύρος Κατσικάδης αναφέρει ότι στο ποσό αυτό εκτός από τα έσοδα του ΦΠΑ που χάθηκαν από τη μείωση των ελλιμενισμών σκαφών περιλαμβάνονται οι απώλειες και από τον περιορισμό συναφών δραστηριοτήτων (προμήθειες, πετρέλαιο, επισκευές και συντηρήσεις, δαπάνες προσωπικού κ.ά.). Επίσης, τονίζει ότι οι μαρίνες έχουν χάσει το 25% των σκαφών αναψυχής που ελλιμενίζονταν και έχουν μεταφερθεί σε μαρίνες ανταγωνιστικών προορισμών. Η Ενωση αντιδρά στην πιθανότητα εφαρμογής Τέλους Παραμονής και Πλόων σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, επισημαίνοντας ότι θα προσδώσει ανταγωνιστικό μειονέκτημα στις ελληνικές μαρίνες και θα οδηγήσει σε περαιτέρω απώλειες σκαφών προς Τουρκία, Κροατία και Μαυροβούνιο. Για το ίδιο θέμα έχουν παρέμβει προς τα συναρμόδια ελληνικά υπουργεία η Διεθνής Ομοσπονδία για τη Βιομηχανία Σκαφών Αναψυχής και η Επιτροπή Μαρινών της, τονίζοντας ότι η προσπάθεια εισαγωγής αντίστοιχου φόρου στην Ιταλία είχε αρνητική επίδραση στη συμπεριφορά των μεσογειακών ιδιοκτητών σκαφών. Ο φόρος που επιχείρησε να επιβάλει η κυβέρνηση Μόντι δεν εφαρμόστηκε όπως είχε ανακοινωθεί αρχικά και περιορίστηκε στα ιταλικά σκάφη έπειτα από αντιδράσεις τοπικών φορέων και της ομοσπονδίας. Η ζημιά, όμως, δεν αποφεύχθηκε για την Ιταλία καθώς όπως σημειώνει η ομοσπονδία πολλά σκάφη μεταφέρθηκαν σε κροατικές ή γαλλικές μαρίνες, ενώ οι κύριες εταιρείες ναύλωσης δεν επισκέφθηκαν τα ιταλικά ύδατα το 2012. Ετσι, η ιταλική κυβέρνηση εκταμίευσε μόνο 24 εκατ. ευρώ από 155 εκατ. που είχε υπολογίσει.

Η ομοσπονδία επισημαίνει προς τα συναρμόδια υπουργεία ότι αν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο και στη χώρα μας θα έχει τις ίδιες συνέπειες με την Ιταλία. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ήδη οι ελληνικές μαρίνες είναι οι λιγότερο ανταγωνιστικές στη νοτιοανατολική Μεσόγειο λόγω του ΦΠΑ της τάξης του 23% που είναι ο υψηλότερος στην Ευρωζώνη. Ο κ. Κατσικάδης προσθέτει ότι για αρκετές ελληνικές μαρίνες τίθεται πλέον ζήτημα βιωσιμότητας. Για το 2012 υποστηρίζει ότι αρκετές είχαν ζημίες, ενώ ο τζίρος των 22 μελών-μαρινών της Ενωσης με 8.500 θέσεις ελλιμενισμού μειώθηκε κατά περίπου 15%.

πηγή: http://www.kathimerini.gr/

Advertisements